Sidor

måndag 17 oktober 2011

Oron

I morgon. Första dosen Taxotere.
Idag. Möte med läkare Claus.

Jag hade en hel lista med frågor med idag till Claus. Jag fick hela bröstcancerforskningens historia från 50-talet till nu. Jag vet inte om det känns bättre, men jag tror det.

Vill inte skada min kropp mer, är rädd för långtidsverkningarna och för att bröstcancern ska komma tillbaka och för annan cancer. Vill veta om det finns något jag själv kan göra. Nej, säger Claus, det finns inget du kan göra. Kan det verkligen vara så?

Hallå Karolinska sjukhuset!!! Ni måste ringa upp alla unga kvinnor som fick helkroppsstrålning på nittiotalet och innan dess! Ni måste erbjuda dem extra undersökningar! Ni måste säga till dem att de skall vara extra uppmärksamma! Ni måste berätta för dem att strålningen de fick har gett dem ökad risk för andra former av cancer! Nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar